Câtă economie trebuie să ştie un student la Comunicare?

Răspuns: destul de multă.

Studenţii facultăţilor de relaţii publice se orientează profesional către trei mari direcţii: PR-işti pentru organizaţii (includem aici purtătorii de cuvânt, ataşaţii de presă şi orice altă formă de comunicatori instituţionali pentru diverse organizaţii), comunicatori pe parte comercială în cadrul departamentelor de marketing şi, respectiv, specialişti în cadrul agenţiilor de relaţii publice şi / sau publicitate.

 

În toate cazurile, ei au nevoie de un minim de cunoştinţe economice.  În situaţia în care se orientează către domeniul relaţiilor publice, sunt nevoiţi să înţeleagă funcţionarea întregii organizaţii şi să asiste top managementul în gestionarea imaginii de ansamblu a întregului sistem. În cazul în care sunt încadraţi în departamentele de marketing, chiar dacă se ocupă exclusiv de organizarea de promoţii şi de gestionarea campaniilor de publicitate, vor fi implicaţi, de facto, în toate proiectele de marketing ale organizaţiei, ceea ce necesită cunoştinţe speciale.

Lucrurile se complică pentru cei angajaţi în firme prestatoare de servicii de comunicare, care trebuie să poată înţelege obiectul de activitate al mai multor clienţi, din industrii diferite şi cu strategii de piaţă variate şi segmente de clienţi foarte diversificate. Nu luăm în calcul, în acest argument, situaţiile în care PR-iştii deservesc organizaţii cu profil evident economic, de tipul băncilor comerciale, al fondurilor de investiţii etc., caz în care nivelul de cunoştinţe economice necesar este mult mai mare. 

Comunicarea are trei mari componente, din perspectivă organizaţională: comunicarea instituţională sau corporate, externă; comunicarea internă, de relaţionare cu angajaţii; comunicarea comercială sau de marketing, destinată susţinerii ofertelor de produse şi servicii, în scopul loializării consumatorilor şi sprijinirii vânzărilor (fie prin provocarea creşterii consumului per client, fie prin cucerirea de noi clienţi).

De aceea, un specialist bun în comunicare trebuie să înţeleagă principalele elemente de microeconomie, de macreconomie şi, în mod pregnant, să cunoască fundamentele tehnicilor şi instrumentelor de marketing. Ca funcţie managerială, relaţiile publice implică şi necesitatea trecerii în revistă a unui minim de concepte de management, cu precădere din sfera activităţilor de echipă şi a elementelor de strategie.
 
 

Anunțuri

2 comentarii

  1. ioana · ·

    Buna ziua,

    As dori sa imi realizez lucrarea de licenta sub indrumarea dumneavoastra, v-am trimis un mail pe adresa de pe comunicare.ro inca din august si nu am primit niciun raspuns. Probabil aveti alta adresa de mail, dar nu am reusit sa fac rost de ea si d-na Dorina Gutu de la PR m-a indrumat sa a scriu pe blog. V-as ruga sa imi oferiti o adresa de mail prin intermediul careia sa putem vorbi (mail: ioana_pscc@yahoo.com).

    Multumesc frumos,
    Ioana Piscociu

    Apreciază

  2. Ioana, ti-am raspuns deja pe mail. Dai reply si suntem in legatura :).

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: