Şcoala cool

S-a terminat şi admiterea la masterat, iar rezultatele vor fi afişate curând. Am fost în comisia de la Management şi comunicare în afaceri şi m-am bucurat de întâlnirea unor candidaţi interesanţi şi motivaţi. Pe scurt, au fost câteva zile pline nu doar pentru cei intervievaţi, ci şi pentru comisie.Apropo de motivare: un candidat ne-a spus, citez din memorie, „Îmi doresc să urmez acest program pentru că este aparte […] Este cool!”.  În mod evident, aprecierea era pozitivă. Numai că este prima dată când ne confruntăm direct cu poziţionarea atât de modernă a masteratului – şi mă întreb cum ne vom menţine „cool”, dacă am ajuns aşa fără să ne dăm seama că suntem astfel. Ce înseamnă, de fapt, o şcoală „cool”?

10 comentarii

  1. george · ·

    hm… interesanta afirmatie

    Apreciază

  2. „Cool” ma duce cu gandul, in aceasta situatie, la „fitza” si la locul acela unde invata lumea buna care doreste o specializare pe care trebuie s-o explice majoritatii celor care nu sunt direct implicati in comunicare.

    Apreciază

  3. Andreea, sper ca totusi nu este asa. Cred ca mai degraba vorbim de „scoala in ton cu vremurile”… In fine, studentii nostri stiu mai bine, nu?

    Apreciază

  4. atena · ·

    Buna,

    M-am trezit destul de tarziu pentru inscriere la Masterat, dar ma gandesc sa urmez aceste cursuri.
    Totusi, as avea unele intrebari, daca se poate:
    1. Ce imi aduce nou un masterat, in comparatie cu ceea ce am studiat deja pe bancile facultatii?
    2. Din cate m-am documentat, pentru masterate oriunde in lume se cere experienta in domeniu de minim 2 ani. Totusi, din cate am vorbit cu unii cunoscuti ce d-abia au terminat facultatea, aceastia s-au putut inscrie fara nici o problema la masterat.
    La SNSPA nu aplica regula in ceea ce priveste experienta?
    3. Am cautat rezultatele la admiterea la Masteratul SNSPA de anul acesta si am vazut cu stupoare ca au fost admisi si candidati ce au avut nota de 5.65 si respinsi au fost doar cei absenti. Este admiterea un proces mai mult de complezenta si de eticheta academica decat un adevarat proces de selectare a candidatilor?
    4. Referitor la admiterea studentilor cu note mici la admitere la masterat, admiterea se face doar pentru a stabili cine beneficiaza de locuri subventionate de catre stat, pe restul locurilor cu taxa putand accede oricine are bani sa-l platesca?

    Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
    Deoarece astfel ma documentez pentru o mai buna intelegere a procesului de admitere la masterat, am postat aceleasi intrebari si pe blog-ul D-lui Dan Petre.

    O zi buna.

    Apreciază

  5. Atena, ma bucura interesul acordat masteratelor noastre in mod particular si invatamantului in general. Ai ridicat niste intrebari foarte pertinente, care ne duc deja la cateva chestiuni de principiu.
    Eu ma voi margini in a raspunde strict pentru situatia concreta a MCA.
    1. Masteratul bine realizat ar trebuie sa aduca candidatului foarte multe lucruri noi si modalitati eficiente de lucru. Acesta este motivul pentru care la MCA vin, de exemplu, multi absolventi de facultati economice.
    2. MCA nu este un MBA, deci nu cerem experienta minima. Statisticile arata insa ca cca. 75% dintre candidati sunt deja in campul muncii la admitere.
    3. Admiterea nu este niciodata un proces de complezenta, iar dovada in acest sens sunt chiar candidatii si efortul pe care l-au depus. Unde se trage insa linia, depinde de politica facultatii din acel an si de nivelul general al candidatilor. Nu este nici un secret ca intr-un anumit context, o nota de 5 este cat o nota de 8 in alt context.
    4. Cu siguranta, nu. Totusi, prin admitere se face si aceasta departajare.

    Apreciază

  6. atena · ·

    Buna Florina,

    Multumesc pentru raspunsuri si pentru timpul acordat. As avea totusi o nedumerire si o intrebare, daca se poate.
    Nedumerirea mea se leaga de afirmatia „MCA nu este un MBA”. Poate documentarea mea a avut unele scapari, dar cand am cautat definitia masteratului, ea a fost aceeasi in toate cazurile, singura diferenta fiind domeniul de aplicabilitate.
    MBA – fiind Master of Business Administration este prin definitie destinat managerilor de proiecte, managerilor de oameni si managerilor de organizatii.
    MCA – fiind Masterat de Management si Comunicare in Afaceri este destinat profesionistilor de lucreaza in domeniul de Public Relations sau in arii apropiate acestui domeniu.
    Ambele fiind destinate profesionistilor, indiferent de domeniile vizate, opinia mea este ca ele ar trebui sa aiba aceleasi considerente de accedere, si doar continutul sa difere.
    Pe langa aceasta nedumerire, intrebarea mea vizeaza statul cursurilor de Masterat: sunt cursurile de Masterat organizate de SNSPA echivalente cu Masteratele organizate de alte institutii, facultati sau organizatii din alte tari, Austria sau Finlanda, de exemplu?
    Intreb in sensul care eu consider un Masterand roman de Management si Comunicare in Afaceri ar trebui sa aiba acelasi statut cu un Masterand elvetian de Management si Comunicare in Afaceri.
    Multumesc.
    O seara placuta!

    Apreciază

  7. Atena, MCA, ca si toate masteratele tuturor universitatilor acreditate din Romania (de stat sau private) este organizat conform Legii invatamantului. In ceea ce priveste MBA-urile, in mod normal reprezinta o treapta superioara peste invatamantul postuniversitar masteral. Intrebarile tale se refera la intreg sistemul de invatamant, cu aplicabilitate chiar la nivel european. De aceea, consider ca nu este cazul sa dezbatem aceasta tema aici mai mult. Ma bucur insa sa vad cat interes trezeste tema studiilor, ceea ce arata, daca vrei, o intoarcere la carte – a noastra, in general.

    Apreciază

  8. atena · ·

    Buna Florina,

    Multumesc pentru timpul acordat si raspunsurile clare si la obiect. Acestea m-au ajutat in a-mi crea o imagine in ceea ce priveste masteratul din Romania.
    Sper ca la un moment dat sa existe dorinta de a discuta posibilitatile de imbunatatire ale „sistemului” si sa-l facem sa lucreze pentru noi, in loc sa-l lasam asa cum este si sa lucram noi pentru el.
    Iti urez succes in activitatea de la SNSPA.
    Multumesc

    Apreciază

  9. Alexandra · ·

    Buna seara!

    Sunt studenta la Comunicare in anul III si as vrea sa ma inscriu la Masterul de Management si Comunicare in Afaceri in toamna 2008.
    Am preferat sa postez intrebarile pe blogul dvs. decat sa va scriu un mail, in caz ca sunt si colegii mei (si nu numai) interesati de acest subiect.
    Sunt interesata de materiile/cursurile din cadrul acestui master si de ceeea ce ar aduce MCA nou pentru absolventii FCRP.

    Va multumesc!

    PS: vorbind de „scoala cool”, cred ca sunt multe acceptiuni ale acestui termen printre noi. Poate sa fie doar o forma fara fond, o titulatura cool (gen – „esti cool daca esti la MCA” sau „esti cool daca esti copy/manager etc.”, fara sa se stie exact ce presupune acest lucru, dar „suna” bine) sau poate sa reprezinte reala pasiune pentru fond (gen „sunt foarte cool chestiile pe care le invat la facultate/ master, ma vor ajuta in cariera”, „munca mea in agentie e cool, imi place foarte mult ceea ce fac”). Sau cel putin asa vad eu coolness-ul. 🙂

    O seara buna!

    Apreciază

  10. Alexandra, cred ca ar fi mai bine sa vorbesti direct cu studentii masteratului, ei sunt poate cei mai in masura sa iti explice ce si cum… eu as sublinia numai doua aspecte: planul de invatamant adaptat nevoilor studentilor si calitatea academica si de practicieni a profesorilor. Cursurile si seminariile sunt foarte aplicate, dar serioase.

    Apreciază

Lasă un răspuns

