Marketer, tu esti…

Una dintre ideile frecvente despre comunitatea de marketing este aceea a pasiunii – nu mă refer aici la miopia de marketing, când ajungi să îţi iubeşti produsul atât de mult încât devii „orbit”, fără a mai remarca multe dintre modificările mediului extern. Nu, este vorba despre pasiunea de a construi şi susţine creativ şi riguros branduri, pe cât posibil de succes. Am vorbit cu atât de multe persoane despre această calitate fundamentală a omului de marketing, pasiunea, am văzut atâtea manifestări ale acestei stări (la conferinţe, pe bloguri, în discuţii cu parteneri de lucru etc.) încât, în ce mă priveşte, nu mai am nici un dubiu în acest sens. 

Într-o carte tradusă şi la noi de destul mult timp, Martin Duffel punea pe primul loc, în topul calităţilor obligatorii ale unui marketer, imboldul, inteligenţa, entuziasmul, competitivitatea, încrederea în sine, ambiţia şi sârguinţa. Eu aş adăuga pasiunea – nu generic pentru marketing, ci pentru creativitate şi rigoare, pentru înţelegerea clienţilor, a concurenţei şi pentru a gândi şi aplica acţiuni strategice în contexte în evoluţie. Tind să cred că pasiunea este motorul de zi cu zi al marketerilor. Azi încă există întrebări, la modul foarte pragmatic, despre rolul marketingului în organizaţiile orientate către marketing. Şi, ca un corolar, care este gradul de maturitate al unei organizaţii orientate către marketing. Desigur, lista ar putea continua la nesfârşit.

Ceea ce văd însă mai rar (cel puţin în spaţiul bucureştean) sunt interogaţiile despre marketer. Cine este marketerul? Prin ce de definesc marketerii români şi care sunt dificultăţile cu care se confruntă? Ce am putea învăţa cu toţii de la marketeri? Despre pasiune? Ce ar putea, oare, să înveţe marketerii de la non-marketing?   

Lasă un răspuns

