Uneori, eficienţa nu se învaţă

Am un telefon (de fapt, am două telefoane) care sună prea mult. Când nu sunt studenţii cu proiecte, referate, licenţe, disertaţii etc., sunt prieteni (aşa, da!), colegi, oameni care vor să îmi vândă câte ceva.  Oamenii care vor să îmi vândă ceva, în cazul meu, sunt invariabil din zona comunicării (ce surpriză!): sales de la reviste, de la portaluri, de la agenţii de media, de la agenţii de evenimente şi tot aşa. Apelurile sunt mereu astfel: mă sună pe fix (îmi află numele de la centrală), insistă să îmi trimită prezentări pe e-mail, sună din nou după răspuns, insistă ori la mine, ori la colegi, să mă sune şi pe mobil. În fine, dacă ajungem să ne întâlnim, rămân blocaţi când le zic să nu mai care laptop şi power point-uri, că doar am văzut deja materialele trimise – şi, drept urmare, vom vorbi concret…

Vânzările încep să devină „ritualice”, cu o oarecare tendinţă de birocratizare: prezentări excesive, monologuri de agenţi care ori vor să se audă pe ei înşişi, ori nu vor să greşească abătându-se de la sfânta linie a algoritmului prezentat în traininguri… Însă ce plăcere când dai peste oameni eficienţi, care înţeleg că şi clienţii mai ştiu ceva din meseria asta şi trec direct la propuneri adaptate de soluţii şi la discuţii concrete! 

Mă tot întreb: oare unii sales nu au auzit încă de înţelegerea clientului şi de adaptare la nevoile lui? Sau nu au înţeles şi şi-au spus că este doar un alt concept greoi şi fără rost din teorie? În fine, tot respectul pentru oamenii de vânzări care îşi înţeleg cu adevărat clienţii ca pe nişte parteneri…

2 comentarii

  1. corina · ·

    Multi oameni habar nu au sa vanda sau daca stiu sa vanda cred ca stiu si marketing. Ai dreptate, Florina.

    Apreciază

  2. anonim · ·

    multi vanzatori au facut marketing in tara asta inainte sa apara „marketerii”. sa dam cezarului ce e al lui.

    Apreciază

Lasă un răspuns

