Hai-hui branding

 Studenţii sunt fascinaţi de subiectul brandingului. De la argumentări pasionate despre de ce brand şi nu marcă, la seminarii le aud pe toate (sau aproape). În exerciţiile mici de tipul „în termen de 3 săptămâni, faceţi propuneri de un nou brand de restaurant / parfum / cremă hidratantă cu caracteristici …..”, văd uneori exemple de creativitate uluitoare. Ce nu văd însă clar, de multe ori, sunt răspunsurile la ceea ce cred că reprezintă coloana vertebrală a unui brand:

          de ce?

          când?

          cum?

          pentru cine?

          contra cui?

Nici la şcoală şi nici la biroul din open office-ul marketingului nu trebuie luate decizii pur şi simplu, pe baza criteriului „asta îmi place mie”… nu dacă brandul  este dorit a fi mai mult decât o chestiune de noroc. 

Anunțuri

2 comentarii

  1. Asta imi aduce aminte de un seminar de publicitate de anul trecut in care am avut de prezentat o mini campanie pentru un brand si mesajele esentiale prin care comunica acesta. Partea amuzanta dar si trista in acelasi timp era ca majoritatea ideilor se terminau in constructii de genul „valuri de ciocolata care te cuprind”, „mancare ca la bunica acasa” etc.

    On-topic. Problema in majoritatea universitatilor de profil(la noi cat si afara) este ca foarte multi se avanta in creatie fara sa aiba un research minim ca punct de reper. Trist este ca aceasta lipsa se poate regasi in comunicarea mai multor organizatii prezente pe piata in momentul de fata. Exemple pot fi toate brand-urile care nu au un nume consolidat in subconstientul pubicului. Daca ar fi sa rog pe cineva sa-mi enumere cateva solutii de mobilat, multi ar scapa cu un IKEA sau Mobexpert. Ce e Neoset?

    Apreciază

  2. Octavian, nici nu stii cat de la fel gandesc. Sunt deja saturata de atat de multe persoane creative, care probabil ca nu au gasit debuseu prin agentii si se refuleaza in departamente de marketing.
    Si mai sunt saturata si de indivizii care prezinta, vezi Doamne, cercetari de marketing cu 10 respondenti la telefon, care au zis Da/Nu si basta, ca ei creadeau ca i-a sunat partenerul de business, nu domnisorica de la marketing – ca doar de ce sa mai apelam la institute specializate, daca tot suntem extrem de destepti?!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: