Love Affair

“Seduceţi consumatorii!”

 “Extaziaţi-vă concurenţa!”

„Construiţi lovemarks, nu branduri!”

„Consumatorii ne iubesc” etc.

Oare ce anume ne face să ne dorim, ca marketeri, atât de multă dragoste?

De ce de câteva decenii încoace, de când cu explozia teoriei brandingului, credem că un produs este şi el acolo, dar că numai marca face diferenţa? De ce spunem despre un produs bun, nemarketat, că „este deja un brand”?

Să nu fiu greşit înţeleasă: cred în ideea de lovemark, cred în componenta afectivă a mărcii. Însă aş fi o ipocrită dacă aş spune că marketingul de azi este unul pur senzual, apeland sentimentele targetului…

De mult timp, cred că este cazul revalorizării produsului. Sunt atât de multe pieţe, unde numai componenta funcţională vinde… Într-adevăr, nu sunt pieţe sexy, de tip FMCG, dar sunt pieţe unde se fac foarte mulţi bani.

Un păcat capital: dacă marketingul ar opera numai în tuşe de negru şi alb, vezi este marcă / nu e marcă, consumatorii ne iubesc / nu ne iubesc etc. 

 

Anunțuri

11 comentarii

  1. sunt sutdenta anul 1 la FCRP si am o intrebare putin offtopic. as dori sa stiu daca pot veni la seminarii la alta grupa decat a mea in cazul nu pot veni in ziua alocata grupei mele. nu numai la seminarul dvs, ci si la altele. ve multumesc in avans!

    Apreciază

  2. Dragostea e un sentiment ce apropie oamenii..1 question

    Apreciază

  3. Ana, pentru situatii exceptionale, acceptam sa vii la alt seminar, insa trebuie sa te fixezi la o grupa anume si sa ramai la ea, ca urmare a specificului evaluarii.

    Apreciază

  4. Igor, asa este. Insa oamenii se apropie si din multe alte motive, ceea ce a dus, printre altele, la ideea de marketing tribal, de exemplu…

    Apreciază

  5. roxpink · ·

    Doamna profesoara, bine v-am gasit. Scrieti sa invatam si noi, mai putin academic ;)Succes!

    Apreciază

  6. Punk marketing.. se nasc derivari dupa tendinte..

    Apreciază

  7. Roxana, am pornit blogul din doua motive – recunosc, lipsite de originalitate:
    1. pentru a experimenta live ce am tot predat pe acest subiect anul trecut;
    2. ca sa abordez subiecte (in principal de marketing), teoretice sau practice (dar fundamentate metodologic), care ma intereseaza in mod particular.
    Multumesc de votul de incredere, insa nu voi da lectii aici… ca si voi, studentii, invat si eu, in fiecare zi. Asa este normal.

    Apreciază

  8. Igor, asa este – exista n alternative de marketing, in functie de tendinte. Totusi, as spune ca se reduc, in final, la niste elemente comune, deja banalizate ca teorie, dar foarte corecte ca aplicabilitate.

    Apreciază

  9. Totusi nu credeti ca ar trebui mai intai evaluat spiritul consumatorului roman (caract psiho, demo,economico politico, socialo specifice) si determinat/creat un tip de marketing personalizat ? Mult mai eficient si targetat decat aplicarea notiunilor general valabile atat de teoretizate prin cartile de peste ocean?

    Apreciază

  10. Igor, cred in metodologiile deja dovedite, dar nu cred decat in date reale din ariile care ne intereseaza. In semnatura de e-mail, un cunoscut de al meu are o fraza geniala in acest sens: „In God we trust, all others must bring data” – W. Edwards Deming. In concluzie, raspunsul meu este da.

    Apreciază

  11. va multumesc, am fost la seminar si mi-a placut foarte mult. am venit la alta grupa pentru ca nu pot veni la grupa mea saptamana viitoare, insa dupa aceea voi veni la grupa mea. (mi-a placut seminarul)

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: