De retour. Uşoară nostalgie pariziană

M-am întors de la Paris, ceea ce înseamnă că după o săptămână foarte plină, am timp să scriu… să reamintesc câteva lucruri care mi s-au părut acolo foarte interesante, mai ales dacă vă interesează marketingul.

M-a frapat (din nou) importanţa comunicării publicitare din metroul parizian. Este atât de ridicată, încât broşurile Dior se găsesc acolo, la intrarea în staţii, deci un target important (chit că am vorbi doar de turişti, deşi nu este cazul) foloseşte acest mijloc de transport în comun. De neutilizat la noi ca practică (nu pentru asemenea produse), dar de reţinut tehnicile de afişaj… la 100 de ani distanţă de cele din metroul bucureştean.

Şi la noi, şi la ei, există campanii puternice de promovare a unui stil de viaţă sănătos. Diferenţa este că acolo, toate mărcile de produse junk food sau din categoria făinoaselor sunt obligate să afişeze şi unul dintre mesajele de aici şi să facă trimitere evidentă la site-ul www.mangerbouger.fr – de unde o notorietate incredibilă şi un indice foarte ridicat de memorizare a mesajelor.

Ca de obicei, am apreciat arta decorării vitrinelor pariziene, ceea ce în Bucureşti nu se întâmplă niciodată… că doar cumpărăm oricum, în lipsa unei concurenţe acerbe… Şi am apreciat în mod particular puzderiile de promoţii şi oferte speciale, majoritatea imposibil de translatat pe alte pieţe, dar interesante ca idee (de exemplu, carduri-cadou de download 100 melodii de pe www.fnac.fr… ce să faci aici cu aşa ceva când ODC-ul rules?).

De unde rezultă că pentru a face marketing bun, eficient, corect, îţi trebuie prioritar două lucruri: teorie (ştiută bine) şi cercetare de piaţă (făcută foarte bine, fără auto-amăgiri). Şi apropo de aceasta, în topul vânzărilor de carte de marketing de la Paris, tronează titlurile critice la adresa domeniului, ceea ce este, oricum, foarte french şi foarte departe de extazul unilateral din România cu privire la marketing şi comunicare în general.

Anunțuri

3 comentarii

  1. Florina, ma bucur nespus ca te-ai intors! Help cu lucrarea de diploma! 🙂
    Catrinel

    Apreciază

  2. Catrinel, pana miercuri seara va raspund tuturor. Oricum, ne vedem cu totii fie vineri, fie luni.

    Apreciază

  3. Da, Parisul e aparte, iar marketingul pentru parizieni trebuie sa fie altfel pentru ca ei sunt altfel.
    Cataloagele Chanel in metrou m-au uimit si pe mine putin, pana in momentul in care am inceput sa ma uit la ceasurile oamenilor care merg cu metroul si, la inceputul perioadei de reduceri, am vazut coada (relativ mare) de femei absolut obisnuite, la Dolce & Gabana.
    Pur si simplu e vorba despre un alt tip de gandire si un alt mod de viata.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: