Departamentele nu se înţeleg?!

Multe, multe manuale de teorie vorbesc despre strategie, ceea ce este absolut normal. Firmele fără strategie ajung la succes, deşi pe cărări de mişcare browniană, numai când pieţele sunt imature… şi clienţii fără experienţă. Când apar însă concurenţii, consumatorii au pretenţii iar angajaţii buni sunt greu de fidelizat pentru că sunt vânaţi şi de alţii şi pentru că nu mai au mentalitatea „stau aici până la pensie”… ce faci?!

Logic, proceduri interne. Şedinţe. Implementare de sisteme informatice. Şi totuşi, apar frustrări. Tensiuni. Blocaje. Rezultatul? Ca într-o faimoasă reclamă: „comunicarea e de vină”… Ce uşor, banal şi de nerezolvat.

Nu, lucrurile nu stau deloc aşa. Iar soluţia stă în adoptarea inteligentă şi susţinută a marketingului intern. Le spui clienţilor cât de bun eşti. Angajaţii cred în ceea ce se spune în exterior? Dacă da, de ce sunt tensiuni? Dacă nu, de ce ai eşuat chiar la tine acasă? Poate că este cazul să discutăm mai mult, în cursuri, despre acest subiect

Anunțuri

4 comentarii

  1. comunicarea e doar o parte din problema. in general neintelegerea intre departamente apare din cauza gandirii de siloz – in organizati in care strategia e clara dar e tradusa in fiecare departament separat prin obiective ce uneori (sau ma rog, mai des) se bat cap in cap – nu de putine ori avem in companii „razboaie” intre marketing si financiar sau marketing si vanzari… solutii sunt, iar comunicarea interna poate rezolva doar o parte din problema, asa cum spuneam si la inceputul comment-ului.

    Apreciază

  2. Ionut, după cum ai scris mai sus şi probabil ştii din experienţă, comunicarea nu este nici pe departe nici problema, nici soluţia, din păcate. Nici procedurile şi nici obiectivele, dacă sunt de siloz, cum bine spuneai. În fine, calculam că în anumite perioade, pentru partea aceasta soft de interdepartamental, ca să se mişte orice, am avut şi zile când am irosit 1/3 din resursele mele de timp.
    În traininguri, am întâlnit prea mulţi oameni frustraţi de acest tip de tensiuni… care, atenţie, îşi iubesc meseria, o fac cu pasiune – deci, o bază solidă de frustrare când lucrurile simple se împotmolesc doar aşa, de dragul de a se bloca…

    Apreciază

  3. Laur · ·

    As dori sa stiu cum se realizeaza comunicarea interdepartamentala in cadrul unui hotel, de exemplu, intre receptie si departamentul de resurse umane sau relatii publice si exemplele pot continua; daca imi puteti spune in termeni generali dar si cu exemple concrete. Astept raspuns, multumesc.

    Apreciază

  4. Ca orice comunicare interdepartamentală, Laur: formal, prin proceduri, mesaje scrise, reuniuni etc. și informal, prin discuții între angajați. Ideea este cum le corelăm și cum motivîm aceste departamente să lucreze integrat.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: