O confesiune: no marketing

Am prieteni care mi-au reproşat că mi-am axat blogul (aproape) numai pe chestiuni de marketing, că aşteptau de la mine poante, poveşti, istorisiri diverse, aşa cum mă ştiu ei în viaţa de zi cu zi, vorbăreaţă şi oarecum cam critică. Poate. Însă meseria pe care mi-am ales-o din pasiune şi din convingere ţine de marketing, atât de partea sa teoretică, cât şi aplicată. Ce nu îmi place însă deloc la marketing? Înţelegerea sa greşită.

Dacă marketingul este înţeles ca un act de comunicare, de campanii de neconvenţional, de relaţionare cu presa şi de ceva Internet… pentru mine, aceasta presupune o discuţie despre lăptuci, nu despre marketing. Să fim foarte clari: nu există marketing acolo unde nu există produs! Chiar dacă piaţa este concurenţială, chiar dacă posibilităţile de start-up sunt mai grele ca acum câţiva ani, un produs bun, un business plan realist şi o strategie clară de marketing asigură succesul în proporţie de 75%. În marketing învăţăm analiza concurenţei, analiza clientului, anticiparea aşteptărilor acestuia, raportul investiţii – profituri.

Să nu uităm însă că acolo unde nu este produs, nu este nici marketing – ci o coajă fără conţinut. Ori câţi indivizi cunoaşteţi care să se dea în vânt după nucile fără miez?

Lasă un răspuns

