O întrebare simplă de marketing

Cele care aleg cosmetice sau accesorii, sunt, în mod indiscutabil, influenţate în alegerea pe care o fac de ceea ce se scrie în revistele feminine. În mod evident, logica de acest tip este translatată şi în site-urile dedicate femeilor. Totuşi, aici apare un nou element, inexistent în offline: forumul, comunitatea, adică schimbul de experienţe. Ori acest schimb de opinii este atât de credibil, încât ca marketer ajungi să îţi doreşti foarte tare să influenţezi liderii de opinie ai acestor grupuri.

Întrebarea mea de marketing de astăzi nu se referă însă la comunităţi, ci la conversia din vizitatori de site, la persoane care dau click pe bannere (sau merg pe micro-site-urile de campanii publicitare) şi apoi devin clienţi efectivi, mai ales în zonele unde toate doamnele sunt mici experte: beauty şi fashion. Concret, câte dintre noi cumpără deodoratul sau crema X pentru că au văzut un banner simpatic care le-a dus într-un site? Atenţie, aici mă refer la site-uri bine construite comercial, nu la faţade corporate unde clientul nu îşi mai regăseşte produsul evidenţiat de banner… Nu am luat în calcul în mod voit chestiunea strângerii de baze de date pentru aşa-numita relaţie directă a clientului cu consumatorul…. ci mă preocupă pura conversie din  receptor în cumpărător. Pentru că bugetele cheltuite în marketing trebuie să aducă profituri…

6 comentarii

  1. zuza · ·

    niciodata in 25 de ani nu mi-am luat cosmetice datorita campaniilor de pe web. haine, I don’t remember. dar ma indoiesc.

    good point, nu m-as fi gandit ca are are asa mica influenta netul in domeniile astea si eu sunt utilizator destul de impatimit 🙂

    Apreciază

  2. bejane · ·

    buna intrebare, compania pentru care lucrez rezerva bugete uriase pentru promovarea serviciilor prin intermediul banner-elor web. Eu personal sunt una dintre „victimele marketingului”. Am incercat cateva branduri (in special creme anticelulitice sau pentru fermitate :)) ), dar nu pntru ca m-a convins promisiunea lor (statement-ul/ sloganul), ci mai degraba pentru ca erau banner-e dinamice care prezentau noul produs printr-o mini-poveste. Am devenit curioasa am luat produsul, nu mi s-a parut ca ajuta foarte mult, asa ca nu l-am mai cumparat.

    Apreciază

  3. Bannerele… pot spune o mini-poveste, dar ar fi util ca atunci când dai click pe ele să ajungi exact în povestea aceea, nu într-un homepage corporate (am văzut asemenea abordări cel puţin curioase la Farmec şi la Loncolor)…
    Am senzaţia, uneori, că marketingul online pentru beauty nu este chiar corect structurat, deşi bugete sunt, canale – slavă Domnului, o mulţime!

    Apreciază

  4. bejane · ·

    u’re right ;). Asta am uitat sa specific.Campaniile care mi-au atras atentia erau facute de Vichy, Peggy Sage, …, pe website-uri straine gen vogue, samd. Imi amintesc si eu ca m-am trezit cu un gust amar cand am dat click pe un banner dintr-un newsletter (de la ele.ro sau eva – nu mai stiu exact) si am ajuns pe un site corporate – daca nu ma insel era vorba de minunata crema anticelulitica de la Elmiplant.

    Apreciază

  5. Florina, un raspuns simplu. Pentru a vinde efectiv trebuie sa sari putin de la concept la proces. Adica, este esential sa ai o reclama superba in vitrina dar nu cu magazinul vesnic inchis.
    In online procesul trebuie sa fie la fel de simplu si de firesc ca in offline. Aleg produsul pe baza unor informatii detaliate, il pun in cos, merg la casa, platesc, produsul se livreaza acasa.
    Simplitatea acestui proces iti converteste vizitatorii in clienti sau, din contra, ii determina sa-ti abandoneze site-ul. Daca am ratat ideea topicului, pls. shoot.

    Apreciază

  6. Madalin, chiar aşa este… dacă produs nu este, nimic nu este, că nu poţi vinde doar vorbe, nu când promiţi ceva tangibil.

    Apreciază

Lasă un comentariu