Marketingul energiei

De această dată, nu vă voi povesti despre cum este Madridul (şi este superb ca atmosferă, credeţi-mă), ci despre câteva concluzii simple, la care au ajuns participanţii de la conferinţa internaţională de marketing pentru utilităţi la care am luat parte:

1. Clientul (de energie) trebuie tratat, ca eforturi comerciale, în funcţie de aşteptările lui, de competiţie şi de valoarea pentru companie (raportul cost-beneficii adus de un consumator).

2. Un client care nu îşi schimbă furnizorul de energie nu este în mod sigur un client fidel, ci poate că pentru el produsul energie nu este prioritar ca alegere sau nu are momentan încredere în alte opţiuni. Aceasta nu înseamnă că este un client păstrat permanent: aşteptările lui se pot modifica, nu neapărat în funcţie de oferta concurenţei, ci în raport cu schimbările din alte industrii, care îi pot modifica percepţia despre consum în general.

De aceea, o companie de energie trebuie să aibă obiective de retenţie a clienţilor (uneori, în marketing, exagerăm cu termenul de „fidelizare”), oferte utile, simple de înţeles pentru a seduce consumatorii (existenţi şi potenţiali) şi, cel mai important, să vândă mai mult decât energie: idei.

Anunțuri

3 comentarii

  1. dianacismaru · ·

    De ce nu ne povestesti despre Madrid? Daca nu putem merge si noi, macar sa citim povestiri de calatorie…

    Apreciază

  2. Ai dreptate in ceea ce spui Florina. Insa cum se poate aplica asta in Romania cand oricum nu avem alta alternativa? Crezi ca daca ar aparea alti concurenti pe piata furnizorilor de energie, companiile deja existente s-ar gandi cum sa retina clientii cand principalul argument care i-ar face sa stea sau sa plece este pretul?

    Apreciază

  3. Diana, promit sa scriu un post si despre Madrid, văzut prin ochii mei… altfel.

    Ioana, lucrurile sunt ceva mai complicate. În principiu, noii posibili intraţi pe piaţa energiei nu pot juca prea mult pe argumentul preţ, căci şi ei trebuie sa cumpere electricitatea sau gazele naturale de undeva. Ori, în acest caz, ca să vândă mai ieftin consumatorului final, trebuie să scadă foarte mult tot ce ţine de servicii adiacente, deci calitatea call-center-ului, de exemplu, ar lăsa de dorit. Şi doar ca un punct, piaţa este liberalizată deja şi în România, conform legii, dar, ca peste tot în Europa, nu este complet liberă, ci reglementată de ANRE.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: