Un concept de marketing merge până în cele mai mici detalii

Este imposibil să nu remarci două tendinţe în comunicarea de marketing românească actuală, mai ales în zona alimente şi băuturi: retro – tradiţie (Napolact, Biborţeni, Scandia etc.) sau fantastic – basm – lume de vis (Poiana, Izvorul Minunilor etc.). Cred că sunt demersuri remarcabile, poziţionări logice pentru acele produse şi campanii publicitare foarte bine executate. Totuşi, asemenea alegeri, nesusţinute complet de packaging, pot fi periculoase pe termen lung şi sunt benefice doar atunci când educaţia de consum este încă „adolescentină”, când pretenţiile ne sunt mai degrabă legate de calitatea produsului, fără a acorda o atenţie particulară esteticii acestuia.

Voi lua ca exemplu un brand pe care îl apreciez: Napolact. Companie de tradiţie, produse proaspete, iaurturi cu dulceaţă… o poveste care mă face să visez deja. Însă ce deziluzie când ajung la raft, iar ambalajul este din plastic, oricât de bine desenat este el ca să mă facă să văd ceva din zona tradiţionalului… Aş fi apreciat (şi aş fi plătit) un iaurt de acest tip dacă era în ambalaj de sticlă, retro, în concordanţă cu promisiunea pe care mi-o face (că doar bunica nu punea dulceaţa în cutii de plastic!).

Fireşte, există nişte norme foarte stricte pentru ambalarea produselor lactate proaspete şi mai există şi probleme de costuri când schimbi ambalajul, dacă treci de la plastic la sticlă şi capac. De aceea, tocmai pentru ca povestea să aibă sorţi de izbândă pe termen lung şi pentru o abordare onestă faţă de consumator, mi se pare firesc ca, dacă mergi pe promisiuni de tradiţie, să mergi până la capăt – adică până la tot ce ţine de universul produsului. Dacă nu, mai bine te orientezi către apeluri emoţionale generaliste („cu grijă”, „cu dragoste”), care nu impun şi un anumit material al ambalajului, ci orientează, prin comunicare, alegerea clientului pe criterii afective.

Totul contează în marketing, orice detaliu…

Exemplu de packaging care susţine ideea de iaurt "adevărat", tradiţional

Anunțuri

Un comentariu

  1. […] 23 tags: danone, Marketing by Florina Adică, să fim clari, vorbim despre Danone. Aproape că îmi pare rău că am fost parţial critică cu privire la abordarea de marketing a Napolact, acum când compar şi […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: