Firmă – client, o relaţie bilaterală

CRM înseamnă, din păcate, pentru mulţi, mai degrabă sisteme informatice, tratarea reclamaţiilor şi trimitere automată de scrisori sau de SMS-uri. În cazul marilor conturi, vorbim de relaţii personalizate, necesare datorită puterii de negociere a acestor consumatori. Manualele abordează însă mai rar problematica relaţiei reciproce de respect şi conlucrare între cele două părţi, chiar dacă este la modă să folosim cuvântul „partener”, aproape indiferent de context.

Lucrurile sunt, în fapt, simple. Ai nevoie de strategii de relaţie cu clienţii, plecând de la aşteptările lor, de la resursele tale şi de la produsele pe care eşti capabil să le produci şi vinzi profitabil. Iar dacă aceşti clienţi doresc să înţeleagă mai multe despre ceea ce le oferi, dacă îşi exprimă nevoia de dialog real (vă amintiţi de modelul IV de PR al lui Grunig & Hunt?), atunci construieşti asemenea instrumente.

Sunt mândră că am lansat, în fruntea unui colectiv excepţional, prima revistă despre energie adresată clienţilor business, concepută special pentru nevoile acestora, cu articole pertinente, analize independente, departe de clişeul comunicării publicitare. O muncă grea, dar care începe să dea roade… şi care este expresia fidelă a principiilor enunţate mai sus. Sau altfel spus, când teoria este aplicată…

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: