A învăţa… de ce?

De ce este nevoie să continuăm să învăţăm în marcom, în general? Nu pentru a fi mai buni, căci aceasta începe deja să fie o expresie atât de folosită, încât pare lipsită de conţinut. Ci, pentru că meseriile de marketer sau de PR sunt ca cea de chirurg: apar continuu noutăţi, la care trebuie să le faci faţă.

Am lucrat la un moment dat în vănzări, la începutul anilor 2000. Ce am cunoscut eu atunci, nu are nici o legătură cu ceea ce fac azi comercialii din pharma. La fel, studiile de caz de marketing pe care le lucram cu entuziasm la începutul carierei mele didactice, azi sunt depăşite. Este normal, pe o piaţă cu evoluţie rapidă şi intensificare a concurenţei.

Am mai spus-o, dar cred că este adevărat şi că este nevoie să subliniez. Sunt două categorii de „profesionişti” de care trebuie să ne ferim: cei care nu ştiu teorie şi nu vor să înveţe şi, respectiv, cei care ştiu doar un manual şi mai departe nu au mai învăţat nimic. Lumea nu stă în loc…

Lasă un răspuns

