Cerşetorii de la Paris au cont pe Facebook

De multe ori, am auzit discuţii cum că .ro ar fi oarecum centrul planetei şi că doar UK şi US ne-ar depăşi. Hm… în metroul parizian, am ascultat cu stupoare cum un  cerşetor dădea unor turiste rătăcite numărul lui de mobil, adresa de e-mail şi contul de Facebook!!! Iată cu adevărat comunitatea lui web 2.0, real democratică! Sincer, cred că suntem rămaşi rău în urmă 🙂 …

Parisul este neschimbat, cu o atmosferă la fel de frumoasă ca întotdeauna, cu vitrine care te învaţă singure marketingul dacă nu ai chef de Kotler şi cu o pasiune declarată pentru web design (cărţile de profil sunt nenumărate la Fnac). Ceea ce sare însă în ochi este, în acest sezon, nu publicitatea pentru ultimele solduri, ci noua campanie de marketing turistic pentru Maroc: Il y a des pays qui font grandir l’âme (Există ţări care fac sufletul să crească). Reveria este asigurată prin poze din riaduri, din Atlas sau din deşert, care amintesc de duhul din lampa celor 1001 de nopţi… ceea ce este senzaţional în timp de criză. Repet ce am văzut încă din vară, Marocul îşi construieşte un brand de ţară serios.

maroc

Bonus: toate aceste reclame, omniprezente în Paris, duc la un portal la care România, ca ţară, doar visează. Detalii aici.

6 comentarii

  1. alexandrastoian · ·

    Florina, referitor la primul paragraf…poate cersetorul din metrou nu era chiar cersetor…si eu in Barcelona am confundat, spre rusinea mea, adevarati artisti cu niste bieti betivi: am purtat intr-o seara o discutie fascinanta despre Eliade, Eugen Ionesco si Rodin cu un tanar argentinian care dormea pe strazi de doi ani!!! Nu stiu de ce aleg viata asta…
    Cat despre brandul de tara, Maroc…ma declar depasita! Abia de 3 ore am coborat din avion, excursia in Marrakech a fost cu adevarat deconectanta, m-am rupt de realitate! E un loc pe care nu multi il pot aprecia, nici vedea dincolo de saracie! Mie una mi-a mers la suflet pentru ca ma ajuta sa imi apreciez viata si sa ma intreb cum pot oamenii aceia sa traiasca atat de simplu si cu nimic mai putin fericiti decat noi?! Revenind la comunicare: nemaipomenita campania, este si aici, in Spania. „Hay paises que agrandecen el alma!”

    Apreciază

  2. alexandrastoian · ·

    Apropos de comunicare de criza: spaniolii au mai nou o tema favorita: din ce in ce mai multe spoturi tv si printuri cu mesaje gen „nu renunta la placerile tale pe timpul crizei…” sau „in pofida crizei…” etc. Si aici am o intrebare, nu ti se pare o strategie gresita? Parca comunicarea de criza prevedea clar nereproducerea explicita a subiectului sensibil !!! Ce crezi despre asta?

    Apreciază

  3. Alexandra, la cum a scazut consumul de produse medii, poate ca nu este chiar o strategie gresita, cata vreme clientii au salariile ca inainte…

    Apreciază

  4. Alexandra, sper că ai profitat la maxim de Marrakech, eu am adorat fiecare zi în Maroc, în ciuda mizeriei inerente… dar hei, nu vorbim de Elveţia aici, nu?!

    Apreciază

  5. alexandrastoian · ·

    Daaaa, abia acum, la rece am realizat ce lume colorata si cat farmec mi-a adus in suflet aceasta calatorie…

    Apreciază

  6. Alexandra, Marocul = culoare + joie de vivre. Daca esti in stare sa treci peste partile urate, specifice tarilor din lumea a treia… Ma bucur ca ti-a placut 🙂

    Apreciază

Lasă un comentariu