Verdict: crimă necesară!

Killing costs

Le Cost Killer, aşa era supranumit Carlos Ghosn înainte de a deveni preşedintele alianţei Renault – Nissan şi reuşise să redreseze Nissan. Expresia este dragă urechilor manageriale, mai ales în contexte de recesiune / criză, când ROI redevine baza discursurilor cotidiene. În varianta GDF – SUEZ, programul cu pricina se numeşte Efficio şi presupune lucruri de bun simţ pentru realizarea de economii interne. De fapt, „uciderea” costurilor este uşor de atins când angajaţii înţeleg miza jocului: supravieţuirea firmei la parametrii doriţi, implicit a locurilor de muncă şi a salariilor – fără a afecta calitatea livrată către clienţi.

Uneori, asemenea acţiuni ne fac să ridicăm parţial din sprâncene, aşa cum ar fi cazul cu unele dintre exemplele de aici. Totuşi, aceasta nu înseamnă că nu ar fi pertinente. Ba, mai mult, ne arată, după exemplul teoriei managementului crizelor, că acţiunile de killing costs  nu ar trebui să fie doar temporare, în caz de urgenţă… este dezirabil să fie inteligent integrate în strategia pe termen lung.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: