„Te fereşte de mirosuri, te scapă de mirosurile neplăcute”

Cum am crezut întotdeauna că publicitatea este crema de pe tortul numit marketing (şi, ca orice cremă, este cea mai scumpă parte a prăjiturii), m-am ferit să discut despre reclame. Nu că nu s-ar merita, dar sunt alţii mai în măsură să se ocupe de acest subiect, ca să nu mai vorbim de doritori. Totuşi, deja nu mai rezist.

Dacă deschid televizorul (mare greşeală!), aud repetiţii care mă zgârâie la urechi, pe post de sloganuri. Dacă iau metroul, văd că dacă ar fi înghiţit aspirină, dinozaurii ar fi fost azi animale domestice, numai bune de plimbat la mall. Dacă iau maşina şi stau cuminte în coada de la semafor, constat că până şi Rosalul face exces de creativitate şi că pe containerele stradale de reciclare scrie artistic „hâtrie” şi „platsic”, de m-am frecat la ochi că or fi greşit „branduirea”. Nu, dom’le, este cu mesaj chestiunea!

Oare când se va înţelege că marketing înseamnă exact în această ordine PRODUS – CONSUMATOR – PROMOVARE? Orice am spune, trebuie să plecăm de la ce putem face şi este vandabil.

Pe cuvânt, orice produs de curăţat baia mă scapă de mirosuri! Să înţeleg că respectiva marcă nu are absolut nimic altceva de comunicat pentru că produsul nu se deosebeşte de nimic?! Într-o multitudine de oferte de aspirine, de ce trebuie apelat la umor pentru cea mai veche, mai credibilă şi testată mondial marcă de profil? Când am deja garanţia unei eficienţe de decenii…

Mă pot deosebi prin comunicare numai când produsul meu este prea… lipsit de caracteristici clare: fie că nu are nimic deosebit, fie că vorbim de intangibilitate. Numai că nu este nimic mai uşor de copiat ca promovarea. Şi retenţia clientului, în lipsa produsului care să fie aparte, ar putea deveni problematică. Tind să cred că prea multă teorie a PR-ului duce, paradoxal, la no marketing. Sper să mă înşel.

Lasă un răspuns

