Fidelizare?!

Să luăm o situaţie des întâlnită în viaţa profesională: o agenţie vine să prezinte un proiect departamentului de marketing al firmei X. Termenii din speech se succed cu o viteză năucitoare, o avalanşă de expresii pretenţioase, de la awareness la fidelizare. Unele cuvinte sunt neaoşe, altele anglicisme voite. Dacă ne aflăm în sediul unei multinaţionale, să zicem, franceze, este şi mai şi: marketerii încep şi ei să spună că vor face animare şi pilotaje, în funcţie de bezoane… etc.

Că vocabularul de marketing e tralala, nu mai este de mult un issue, ca să rămânem ancoraţi în context. Însă când conceptele sunt înţelese şi aplicate alandala, atunci chiar avem o problemă. Există oameni din marcom care vorbesc cu ardoare, mai că aş spune că pun pasiune în subiect, despre fidelizare / loializare.  Lesne de înţeles dacă ultimul manual de profil consultat amintea ca modele de consum numai de numitele pavlovian, marshallian, veblenian etc. Da, în asemenea, cazuri, apporte, dragă consumatorule fidel! Căţelul lui Pavlov are corespondent oricum în anumite domenii de activitate.

Numai că nu toate industriile sunt la fel. În unele domenii, nu ne interesează să ne schimbăm furnizorul de produse / servicii, nu suntem, în calitate de clienţi, dispuşi să „investim” efort în a ne modifica eventualele obiceiuri de consum. Ori, aici, nu mai vorbim de clienţi fideli şi acţiunile de profil sunt pentru retenţia lor… Este cazul mass market în domeniul energiei, după cum arată studiile de profil de după deschiderea pieţei pe plan european. Drept urmare, poate că nu ar strica ceva update pe la unele manuale.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: