Marketing de amatori

În România, văd cel puţin trei mărci dezvoltate autohton în zona cosmeticelor care ar fi avut un potenţial imens din punct de vedere marketing… dar care nu au confirmat. Ambalaje fără poveste, distribuţie după ureche (cât de devalorizantă este prezenţa în rafturile supermarketurilor şi cât de costisitoare!), incoerenţă în comunicare, inclusiv web… Păcat, mare păcat. Cred că doar la Ivatherm putem vorbi de continuitate şi logică în evoluţie, în rest sunt salturi şi coborâşuri, de nu mai ştii ce să crezi în calitate de consumator. Iar unele produse sunt chiar bune…

Mi-a venit să râd când am auzit ultima declaraţie de la Farmec că au lansat şi o linie pe bază de argilă „de lux” (la nici 30 lei recipientul????). Reclama e draguţă, dar…  nu spune nimic. Oricum, pe site au încă ştiri despre promoţia verii 2008! Sunt erori halucinante, de parcă brusc cineva şi-ar aminti „hai să mai promovăm, să mai scoatem un produs nou, ceva, să fie…”. Cum am mai văzut pe vremuri la Blossom-ul Elmiplantului, la Gerocossen şi tot la Farmec, cu linia pe bază de vin/struguri, dacă nu mă înşel… Ceva care amintea de Caudalie, parcă.

Am încercat şi Caudalie, şi Nuxe, şi Taaj – cam tot ce este demn de ştiut în zona dermatocosmeticelor pariziene ce nu sunt încă importate la noi. Produse ok, nu extraordinare, dar care spun o poveste coerent, au continuitate – exact ceea ce lipseşte brandurilor noastre.  Am o senzaţie acută că nu s-a priceput încă nimic din marketing în România, în multe domenii de activitate. Când sunt chemate, agenţiile de publicitate scot câte o campanie simpatică – şi atât. Cât este de eronat… Ai nevoie, întâi de toate, de o viziune. Dacă fac creme pe bază de frunze de pătrunjel, atunci voi evidenţia pătrunjelul acela, prin cele mai potrivite modalităţi cu specificul targetului meu. Vreau să vând mai scump? Voi avea ambalaje coerente, păreri de la dermatologi, vedete care spun că nici botoxul nu poate rivaliza cu pătrunjelul etc. În caz contrar, cum dă Domnul şi cum te poţi strecura pe piaţă… Ah, şi încă ceva – costurile sunt similare cu varianta no special marketing. Pe scurt, este vorba despre viziune şi coerenţă. Să vă amintesc că L’Oréal are acelaşi slogan de trei decenii? Şi vinde, nu glumă…

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: