Bio marketing: lol!

Am primit în căsuţa poştală o avalanşă de cataloage de la Cora, Carrefour şi Mega Image (oare au aceeaşi firmă şi zi de drop mail?). M-a frapat apariţia unor cosmetice autohtone care poartă eticheta „bio”. Lol, cum spune o prietenă…

Dacă iei însă produsul şi întorci ambalajul, vezi că este tot un paraben şi o aldehidă, de ni se învârte creierul, în mod aiuritor, ca la lecţiile de chimie de a X-a. Nu ştiu dacă în România există label-uri recunoscute pentru produsele bio, aşa cum sunt, în Franţa, Ecocert sau AB, dar cred că este urgentă adoptarea unor reglementări în acest sens. Nu de alta, dar „biodegradabil”, „verde”, „natural” etc. nu înseamnă, obligatoriu, mare lucru… Nu sunt neapărat un fan al produselor bio, dar nici nu apreciez minciunile marketing made, pentru că vând în lipsa oricărei urme de onestitate.  Noi, clienţii, merităm să fim informaţi. La fel, brandurile merită să îşi construiască povestea într-un mod coerent şi sustenabil, nu prin vorbe frumoase, să fie.

Apropo de cauze sprijinite corporatist, văd că este o nebunie să stingem becul de ora Pământului. Frumos… dar cred, totuşi, în acţiunile concrete şi cu rezultate – de exemplu, să sprijinim familiile cu copii autişti sau bolnavi de cancer, măcar cu o donaţie sau cu un cuvânt de îmbărbătare. No marketing, dar uman…

Anunțuri

12 comentarii

  1. De acord cu ce ai zis tu! Numai ca daca nu ne uitam un pic si la mediu…copiii aceia pe care ii ajutam – si care vor creste nu vor mai avea o lume in care sa traiasca, aer pe care sa-l respire si apa pe care sa o bea! Stiu ca suna SF dar cred ca e momentul sa ne gandim la activitati cu rezultate pe care poate noi nu le vom vedea…in schimb le vor vedea copiii nostri!

    Mi-a placut si ce ai zis tu apropo de minciunile marketing made – poate ca a venit vremea in care marketerii sa isi asume si partea mai „etica” a acestui domeniu: crearea unui produs bun si comunicarea lui ca atare, nu doar de dragul comunicarii intr-un stil sclipicios! Si mai ales informarea si educarea consumatorului.

    Apreciază

  2. Ioana, sunt de acord ca trebuie sa gandim si ecolo… dar si sa actionam ca atare. Nu cred in a inchide becul o ora, am senzatia ca va fi doar o actiune cool, ca atatea altele. Insa cred in presiuni sa avem parcuri. Ori in introducerea de autobuze electrice sau de tip GNV. La asta ma refeream cand spuneam de actiuni cu rezultate concrete…
    Uite, un exemplu ok este sustinerea cauzei cancerului la san de catre Avon. Insa este tot una 100% marketing: cancerul la san este vizibil si vindecabil. De ce nu se sustin si cauzele cancerului ovarian sau uterin, la fel de feminine, dar invizibile si, din pacate, cel mai adesea nevindecabile? Nu putem inca asocia rujul cu cineva care s-ar putea destul de sigur sa moara peste 5 ani, nu? Nu este glamour…
    In concluzie, j’en ai assez, cum spun francezii, de minciunile marketing sau de cosmetizarile inutile – tocmai pentru ca se poate vinde si altfel (si se poate vinde bine).

    Apreciază

  3. alexandrastoian · ·

    stiu si exemple de o nesimtire crasa, cum ar fi panourile luminoase care advertesc cauze precum „stingeti lumina” …aaaa…stiti cat consuma asa ceva?
    daca tot vorbim despre ce putem face fiecare pentru o lume mai buna, azi am aflat ca o profesoara de-a mea doneaza sange cel putin o data la trei luni si face asta de ani de zile!!!! e primul aspect care ma face sa recunosc cat de civilizati sunt totusi oamenii de aici! toata admiratia!
    PS…eu reciclez tot mai nou!! dar am containere speciale in fata blocului, deci se poate!

    Apreciază

  4. Ei, Alexandra, din exces de zel, tot cu becuri ii rugam pe ceilalti, uneori, sa stinga becurile. Pana la urma, este un gest simbolic, sa speram ca va avea urmari, nu ca va fi un moment si atat. Spre marea mea rusine, inca nu reciclez. Insa vreau sa ma implic atat cat pot in directia sprijinirii bolnavilor…

    Apreciază

  5. Din pacate anumite lucruri ne intereseaza doar atunci cand ne afecteaza viata in mod direct ( ma refer la bolile oamenilor, in special). Atunci devenim mai umani. Iar intre a fi uman si a fi cool e o mare diferenta.

    Apreciază

  6. Asa este, M…

    Apreciază

  7. alexandrastoian · ·

    Aseara ne-am facut datoria si am inchis curentul de la tablou. Am aprins lumanarele in toata casa si am stat de vorba, eu si cei patru colegi de apartament. Am urmarit ce se intampla prin cartier si niciun alt bec nu s-a stins in acest rastimp. Dar nu-i nimic, orice gest, cat de infim conteaza. A contat si in sufletele noastre, ca ne-am povestit lucruri frumoase, la care rareori ne gandim…mi-e dor de bunici si de catel…de la distanta, parca timpul trece mai repede pentru ei. Joi ma intorc in Romania dupa 6 luni, special sa ii vad. Sssttt, e surpriza!

    Apreciază

  8. Poate apuci sa ne faci o vizita, ce zici?

    Apreciază

  9. Si eu cred ca actiunea asta cu Ora Pamantului e mai mult o chestiune mediatica si reflecta mai putin cat de inclinati suntem sa protejam mediul inconjurator. Pana la urma actiunea a inceput in 2007, la Sindey si media australiana a fost suprinsa ca a reusit sa adune 2 milioane de oameni care au agreat sa stinga lumina si apoi in 2008 au avut 50 de milioane de oameni care au facut ast, in toata lumea. Cam buna strategie de marketing nu?
    PS. te-am adaugat la bloroll fiindca se pare ca pana la urma exista o legatura intre comunicarea nonverbala si marketing:)

    Apreciază

  10. daca stau in bucuresti mai mult de 2 ore, am sa fac tot posibilul sa trec si pe la DGS…mi-e dor de oameni si locuri…

    Apreciază

  11. Chiar exista o legatura… 🙂

    Apreciază

  12. ioana · ·

    ha, ha! si toate celelalte vor fi BIO pina cind se va depista ca si inlocuitorul parabenului este si el, la rindului, nedorit …. never ending story! si intre timp, poluarea va distruge si restul sperantelor … iar legat de copii/familii cu probleme – nu vreau sa ma gindesc la Andreea Marin Banica si la pozele publicate in diverse tiparituri, cum ajuta copiii din Africa, de parca aici se terminase cu orice problema (asta nu inseamna ca bietii copii din Africa nu merita si ei o soarta mai buna)!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: