Cărţile…

Leapşă de la Diana… despre cărţi 🙂 . Sper că nu este vreun viral de sondare pentru o editură 😉

  • Ce autor apare mai des în bibliotecă? Din ce carte ai mai multe exemplare? Marc Levy, dubluri în română şi franceză. Cumpăr variantele traduse pentru a le împrumuta prietenilor, după ce mă îndrăgostesc de originale…
  • De ce personaj de ficţiune ai fost îndrăgostită în secret? D’Artagnan, dar eram în clasa a IV-a 😀 .
  • Ce carte ai citit cel mai des? Arta conversaţiei, de Ileana Vulpescu.
  • Care era cartea ta preferată la 10 ani? Cireşarii, de Constantin Chiriţă, dar am nostalgii şi după Aventurile lui Habarnam, de Nikolai Nosov. 
  • Care a fost cea mai proastă carte citită anul trecut? Să te ţii alergătură, de Dave Eggers.
  • Care a fost cea mai bună carte citită anul trecut? Ines a sufletului meu, de Isabel Allende.
  • Cine crezi că ar trebui să câştige premiul Nobel pentru literatură? Am prea puţină informaţie ca să am o opinie…
  • Ce carte ţi-ar plăcea să vezi ecranizată? După dezamăgirea filmului realizat după Şi dacă ar fi adevărat, nu mai am speranţe… 
  • Descrie visul cel mai straniu în care să fie inclus un scriitor, o carte sau un personaj literar? Nu a fost cazul…
  • Care este cartea cea mai puţin cultă pe care ai citit-o ca adult? Poate cărţile chick lit… dar sunt utile 🙂
  • Care e cartea cea mai dificilă pe care ai citit-o? O carte „dificilă”, după mine, nu e o carte bine scrisă. Cărţile de referinţă sunt accesibile majorităţii, cel puţin în beletristică, chiar dacă sunt paliere diferite de înţelegere.
  • Preferi autorii francezi sau ruşi? Din literatura modernă, pe cei francezi. 
  • Shakespeare, Milton sau Chaucer? Shakespeare.
  • Ce te deranjează cel mai mult în activitatea de a citi? Nu mă deranjează nimic, ador să citesc.
  • Care este romanul tău favorit? Depinde de la an la an. Mă întorc mereu cu drag la cărţile semnate de Isabel Allende. 
  • Povestiri scurte, schiţe? Nu prea…
  • Non- ficţiune? Da, marketing şi popularizare ştiinţifică…
  • Ce scriitor este supraevaluat? De fapt, sunt mai mulţi: Paulo Coelho, Patrick Beigbeder…
  • Ce carte ţi-ai lua pe o insulă pustie? Prima care mi-ar pica în mână din bibliotecă. În asemenea condiţii, ar fi important să citesc pentru a-mi ţine mintea ocupată.
  • Şi acum…ce citeşti? De fapt, recitesc L’immeuble yacoubian, de Alaa al-Aswani. 

Dau leapşa mai departe oricui iubeşte cititul…

2 comentarii

  1. cred că o voi şterpeli eu, dacă se poate…
    cine e Patrick Beigbeder? coincidenta de nume de familie cu Frederic?

    Apreciază

  2. Raluca, oboseala… Voiam sa scriu Frederic si a iesit „frate-sau”. Rusine sa imi fie. Da, e vorba de faimosul cu 19.99 francs…

    Apreciază

Lasă un răspuns

