Imaginea României sub lupă

În plină dezbatere uite imnul, nu e imnul turistic naţional şi că s-a înregistrat marca „Land of choice” de nişte oameni lipsiţi de scrupule, vă invit să citiţi o carte extrem de serioasă, documentată şi bazată pe cercetări în teren despre brandingul şi rebrandingul de ţară: Imaginea României sub lupă, coordonator Luminiţa Nicolescu (şi cu subsemnata parte a colectivului de autori 🙂 ).

Principalele capitole acoperă întreaga sferă a subiectului atât de delicat al brandingului de ţară:

Concepte teoretice privind imaginea de ţară

  • Imaginea de ţară, brandingul de ţară
  • Linii directoare în brandingul de ţară

Imaginea de ţară şi nu numai, în practică

  • Ţările-mărci: câteva exemple de branding de ţară
  • O poveste nesfârşită… eforturile creării unui brand naţional România
  • Primul pas: brandurile de loc? Sibiu, Capitală Culturală Europeană 2007

Imaginea de ţară a României în prezent, în interior şi în exterior

  • Percepţia românilor asupra identităţii lor
  • Imaginea României în presa străină
  • Imaginea românilor şi a României prin ochii cetăţenilor străini

Imaginea României şi brandingul de ţară pe domenii

  • Branding de ţară prin turism
  • Brandul de ţară, brandurile pieţei şi avantajele competitive
  • Brandingul de ţară şi investiţiile străine directe

Editura ASE, Bucureşti, 2009.

Anunțuri

7 comentarii

  1. Felicitari!

    Era nevoie de o astfel de carte.

    Imi poti spune de unde o pot cumpara ?

    Apreciază

  2. Multumim :). La librariile din ASE, cu siguranta, dar avem cateva exemplare si pentru prieteni 😉

    Apreciază

  3. alexandrastoian · ·

    Eu mă izbesc cât se poate de puternic de imaginea României în afară. Știi ce mi-au spus colegii de master de curând? Că ei nu își închipuiau că un român poate arăta ca mine! Că eu arăt foarte…europeană!!! Și nu au spus cu rea intenție, chiar erau jenați de mărturisire! Lumea e cât se poate de drăguță cu mine aici, dar asta doar pentru că sunt eu drăguță în general iar ei cred că sunt excepția care întărește regula! Sincer, mă doare!

    Apreciază

  4. Alexandra, m-am simitit la fel cand mi s-a spus exact acelasi lucru in 2002 la Paris si in 2004 la Roma. Din pacate, vad ca in 2009, la Barcelona, lucrurile stau la fel. Nici o evolutie, deci, in 7 ani, din care 2 ca membri UE.

    Apreciază

  5. Ce ma amuza munca asta sisifica de branding de tara,compunem imnuri, organizam simpozioane, ne dam cu parfumuri cumparate de la duty-free, vorbim engleza si alte limbi europene, und so weiter…
    Dar vine un mandea de la BBC si trinteste el o poza mica, cu subiectul negricios si mai sfrijit, si se duce de ripa tot brandingul si toata stiinta persuasiunii.
    Vreti rebranding, folositi Youtube! E moca, accesibil, si universal. Pai, cite vizionari a avut doamna aceea din Scotia? Sau IMBECILUL ala de sofer de tir care s-a filmat topaind in timp ce vehiculul nu era condus? Realizati ce impact devastator asupra brandingului vostru romanesc a avut acel biet filmulet?

    Apreciază

  6. ioana · ·

    mai bine donati un exemplar la ministerul turismului, cu speranta ca macar un subsecretar de stat sa o citeasca, daca ministrul in functie nu are timp pe perioada mandatului; cit despre aspectul european – e si problema strainilor care iau de bun aproape tot ce vad la TV si nu isi imagineaza ca poate sa fie ori mai bine, ori mai rau decit ce se difuzeaza … genul asta de reactie imi aduce aminte de tot felul de straini care au venit in anii ’90 cu ajutoare si care se mirau ba ca avem curent electric in case, ba ca avem televizoare, unele inclusiv color etc … 😦

    Apreciază

  7. Ioana, in carte am avut si puncte de vedere ale autoritatilor. Hatisul legislativ este atat de complicat, incat mi-am pierdut speranta ca se mai poate face mare lucru pe termen scurt. Sa nu uitam ca nu vorbim doar de turism aici…

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: