Marketing ROI

Marketing ROI = (Marja brută – Cheltuielile de marketing) / Cheltuielile de marketing… adică un procent, preferabil supraunitar 😀

Aceasta este cea mai simplă ecuaţie a Marketing ROI-ului, deşi poate avea mai multe elemente decât cele enumerate. Când nu este însă funcţional Marketing ROI-ul?

Când se privilegiază termenul scurt în defavoarea celui lung (la mandate de trei ani de management, este logic)… Când există frică de schimbare. Când nu îţi permite cultura organizaţională. Când se uită sau nu se ştie cine este clientul strategic, cine este clientul valoros, în ce etapă a ciclului de viaţă este produsul etc. Când nu ai habar de matematică. Când ai citit o carte care spunea că în marketing şi în comunicare, se face artă, oarecum… şi nu ai ajuns la Zyman, deja publicat de aproape un deceniu. Când nu vrei să înţelegi că trebuie să nu uiţi să înveţi şi de ce şi cum să fii flexibil.

Întrebarea care mi se pare corectă, totuşi, mai ales acum, este legată de ce posibilităţi de  justificare există, în acest context, pentru CSR-ul şi aşa grav afectat de criză, de neîncadrat (încă) în noţiunea de ROI…

Anunțuri

2 comentarii

  1. Ai dreptate Florina.

    Am gasit zilele trecute o conferinta foarte interesanta pe fora.tv -Philip Zimbardo: The Time Paradox care imparte oamenii in 5 categorii in functie de raportarea lor fata de timp.

    Cred ca putem face acelasi lucru si pentru companii, iar cele care nu sunt orientate spre viitor inseamna ca au si un marketing defectuos.

    Apreciază

  2. Oho, Nicky, daca s-ar putea face publice datele de cercetare interna in organizatii, ce distractie ar fi…

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: