In timp de criză

Este o mare plictiseală în marketing în această perioadă, în varianta în care nu au avut loc disponibilizări sau alte evenimente neplăcute cauzate de criză. Ce vremuri erau când se spunea că nene, economia duduie! Evenimente fastuoase, campanii de anvergură, lansări de produse nemaipomenite şi nemaivăzute… Où sont les neiges d’antan?

Păi, o fi zis bine poetul povestea cu omătul de odinioară, dar în secolul nostru, la ce schimbări climatice au loc, nu mai este cazul să ne raportăm la trecut decât ca principiu – şi încă în mod vehement. Vă amintiţi de epoca fordistă care a însemnat, în esenţă, eficientizare şi productivitate? Ei bine, ideea fundamentală s-a întors. ROI, fişe pline de KPI, calcule – aceasta este munca de marketer acum. Şi aşa ar fi trebuit să fie mereu, doar că în timpuri de (aparent) belşug, uităm cum stau lucrurile de fapt. Cum se zice în articolul care a picat la admiterea de la FCRP, „economia gâfâie”. Va dura până va respira… şi trebuie să ne adaptăm în consecinţă.

Anunțuri

7 comentarii

  1. Adriana · ·

    Florina,

    Avantajul acestei aparente plictiseli este ca va ajuta diferentierea intre marketerii cu putere de analiza, care pot vedea o firma in contextul macro si actiona ca atare, versus marketerii speculativi, pe val datorita abundentei.

    Este cu siguranta o intoarcere la numere in marketing, dar pe termen lung nu poate decat sa fie una de mare folos.

    Adriana

    Apreciază

  2. ioana · ·

    poate acum se lucreaza intr-adevar temeinic; inainte, cind „duduia economia” isi mai permiteau si „sa de-a rasol”, ca oricum mergea treaba, din inertie …

    altii spun ca nu e criza, ca „Nu este criză, ci normalitatea de după o explozie a consumului” -> http://standard.money.ro/articol_102557/directorul_metro_cash_carry__nu_este_criza__ci_normalitatea_de_dupa_o_explozie_a_consumului.html

    poate e momentul sa facem lucruri temeinice, durabile, de calitate foarte buna… fara totul felul lansari si relansari de produse mai mult sau mai putin imbunatatite si un ambalaj mai sclipicios decit inainte ….

    pe candidatul cu „economia care gifiie” sa il trimiteti la Litere, acolo cred ca s-ar accepta metaforele :-))

    Apreciază

  3. Adriana, cred la fel, dar mi-e teama ca ulterior se vor uita incredibil de repede lectiile crizei. In fine, vom trai si vom vedea.

    Apreciază

  4. Uf. Se vede ca apuc sa scriu pe blog mai ales noaptea… voiam sa spun ca trebuie sa ne raportam la un alt trecut, indepartat si cat se poate de corect, desi banal – cifrele. Numai ca mi-e teama ca avem o generatie intreaga de marketeri (si nu doar in Romania, sa fim clari) care tropaie dupa intoarcerea vremurilor „bune” ale bugetelor uriase…

    Apreciază

  5. Ioana, fraza cu pricina ii apartinea jurnalistului care semna textul de comentat, din pacate. Sunt foarte greu de gasit texte in publicatiile economice care se aplica in mod clar la o lectie din manualul de liceu…
    Pe de alta parte, desigur, criza este cat se poate de normala, e de tip structural si istoria arata ca la cca. jumatate de deceniu maxim, traversam asa ceva… si ca de fiecare data este diferita ca propagare, dar si din punct de vedere al cauzelor.

    Apreciază

  6. Adriana · ·

    Iti dau dreptate pana la punctul unde sper ca cei care stiu cu adevarat sa faca business / marketing isi vor face treaba judecand in context si dupa ce va trece criza.

    Weekend placut,

    Adriana

    Apreciază

  7. ioana · ·

    „fraza cu pricina ii apartinea jurnalistului care semna textul de comentat, din pacate” >>> si jurnalistul a sintetizat din ce? din ceea ce si-a propus sa scrie inaite de discutia pentru interviu?

    nu stiu despre ce manual de liceu vorbiti, ca am terminat cam prea de multa vreme liceul (si facultatea de niste zeci de ani chiar), ca fiu la curent cu noile manuale …

    eu stiu foarte multe despre criza de la bunicii mei, care erau economisti, in perioada interbelica unul din ei lucrind in Min. Finantelor si cred ca as putea sa va povestesc mai multe decit va imaginati.

    atentie la „ca cei”, suna mai rau decit „economia gifiie” … no offence …

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: