De ce să mergi înainte dacă se poate şi invers?

Zappingul este o practică foarte neplăcută dacă te duce în realităţi despre care nu ai fi vrut să afli că există. Este, însă, un obicei util dacă vrei să mai afli una, alta, diverse. Zappam deunăzi, când am picat pe OTV unde nu o Elodie sau un ministru al turismului m-au bulversat, ci pauza publicitară. Care pauză avea spoturi ca la începutul anilor ’90, atât pentru restaurante de cartier, cât şi pentru firme mari şi foarte cunoscute… Spoturile erau făcute, fireşte de OTV, deşi cu siguranţă că grupurile din care fac parte respectivele companii au reclame corporate de calitate, care transmit mesaje etc. Mă întreb, tot mai des, de ce ne chinuim să predăm, să învăţăm, să fim mai buni. Marketingul merge şi aşa, nu? Fără profesionalism…

Anunțuri

11 comentarii

  1. alexandrastoian · ·

    stii? cateodata am impresia ca oamenii care fac parte din publicul tinta al OTV au niste gusturi f exacte. probabil, pot face fata psihic doar unui nivel scazut de calitate, in toate aspectele vietii. de la cum se imbraca pana la ce se uita. nu cred ca e vorba de „las-o bah ca merge-asa” ci chiar o adaptare la cerintele unui anumit tip de spectatori. orice depaseste acest nivel ar genera aspiratii nerealiste care nu le-ar permite sa fie multumiti de viata lor. derizoriul le ofera confort.

    Apreciază

  2. Alexandra, ne simtim confortabil cu ceea ce suntem obisnuiti, cu ceea ce am fost invatati… daca asta dai oamenilor, asta asteapta. Aici este, cred, explicatia bazica pentru OTV et co. Desigur, e doar o parere…

    Apreciază

  3. dianacismaru · ·

    (Sa vezi ce zapam eu aseara si am dat peste Boc la OTV – fac orice, guvernantii 😦 )

    Eu cred ca este altceva. Din cite vad mecanismul major este al identificarii. Oamenii din segmentul OTV nu se simt bine cind vad spoturi bine realizate pentru ca nu i reprezinta ca mod de realizare. Asa, mai amator, parca seamana cu ei…

    Apreciază

  4. Vai de noi, Diana…
    1) pentru ca daca asta ne este nivelul, mi se pare rusinos.
    2) pentru ca refuzam sa vedem realitatea, ca acesta este nivelul, iar un marketer nu isi poate permite luxul de a ignora faptele concrete.
    Dar poate ca asta este explicatia de ce a dominat in ultimii ani in marketing curentul de „educare” a consumatorului roman. A fost un esec, in mod clar, in lipsa unei puteri de cumprare crescute in mod generalizat.

    Apreciază

  5. maria · ·

    Bine ai revenit! doua chestiuni: ma socheaza sa aflu ca intelectuali si artisti de elita imi povestesc despre lucruri vazute OTV; sa fie oare nevoia de un alt fel de senzational ( diferit de stirile macabre de la ora 17.00) ? nu pot sa inteleg fenomenul … a doua chestiune – teoria, oricit e de buna si de frumoasa, indiferent de disciplina, e batuta mar de practica …

    Ati auzit de oferta din decembrie de la Metro, unde la achizitionarea unui TV LCD primeai gratis un borcan cu castraveti murati de 4kg ?

    Apreciază

  6. Multumesc, Maria… nu stiu daca intelectualii chiar se uita la OTV, asa ca nu pot sa comentez nimic. Insa ma gandesc serios sa incep eu sa ma uit, la randul meu, caci mi se pare la fel de important, daca vrei, ca a merge cu tramvaiul. Vezi ce inghite un segment larg si, aplicand agenda setting, vezi ce va dori acest segment curand etc. Se poate translata apoi la preferinte de consum s.a.m.d. Si apoi, trebuie sa dau Cezarului ce ii apartine, nu as avea nici un drept sa mai vorbesc despre marketing daca nu as cauta sa vad de ce un anume produs are un succes dincolo de limitele maxim asteptate.
    Referitor la a doua intrebare: nu am auzit de promotia Metro, pentru ca urasc sa merg in cash&carry si in hipermarketuri, la mine ce depaseste Mega Image este deja enervant si energofag. Insa am auzit de galeata de portocale de la Kaufland si stiu ca a functionat foarte bine… desi pretul, in mod real, nu era redus. Insa modelul pavlovian si specificul targetului au dus la o reusita reala.
    In fine, nu sunt de acord ca teoria e batuta mar de practica… nu uita ca, de fapt, e scrisa pe baza acesteia, cel putin in marketing. Numai ca „academicii” au tendinta sa scrie prea frumos si daca nu stii sa citesti printre randuri, nu iti vei da seama ca, in realitate, manualul te invata, de fapt, ca trebuie sa dai muraturile la LCD, porcul la masina de spalat si galeata la citrice…

    Apreciază

  7. maria · ·

    „In fine, nu sunt de acord ca teoria e batuta mar de practica… nu uita ca, de fapt, e scrisa pe baza acesteia, cel putin in marketing.” >>> cred ca deja sint chestiuni care pot fi rescrise 🙂
    Trebuie si teoria sa tina pasul cu actualitatea, nu? Sint si segmente de teorie ramase putin in urma.
    Puteti sa mergeti in cash&carry (care oricum nu e centrat pe consumatorul final!) si hypermarketuri doar sa va uitati la ceea ce se intimpla acolo, nu musai pt cumparaturi 🙂

    Apreciază

  8. Laura · ·

    Este o greseala sa nu se tina cont de audienta postului. „Daca lumea alege trotineta va trebui sa vedem de ce alege acest mod”, calitatea oamenilor este problema Romaniei si putem porni de la „educarea” lui…

    Apreciază

  9. Eu cred ca vom ajunge si mai jos de atat! A aparut o alta televiziune care ma sperie mai tare decat OTV, una care se adreseaza dupa spusele „presedintelui” Basescu Traian celor 90% de romani „cultivati” Tara… mi-e si jena sa ii scriu numele :(. Dar nu ma mai mira nimic in tara asta.

    Apreciază

  10. Dragos · ·

    am si eu o intrebare, ce inseamna reclame ”corporate”? exista acest cuvant in limba romana? facute cu profesionalism sau nu, reclamele, publicitatea, nu sunt decat instrumente de spalare de creiere in masa. Defapt cu cat mai este mai cu ”profesionalism” facuta si ”inovatoare” publicitatea cu atat mai periculoasa este.

    Apreciază

  11. Clar reclamele difuzate la OTV sunt sub penibile.
    Nu stiu daca e vina agentiilor de publicitate, a creativilor sau a beneficiarului.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: