KISS

Adică, să rămânem la simplitatea ofertantă: Keep It Simple, Stupid!

Azi am luat metroul și am descoperit Rețeaua celor care citesc la metrou, cu o bibliotecă întreagă Humanitas de accesat prin QR. Fain, original, cool. Doar că, atât cât am fost eu în metrou, nu am văzut nici un suflet care să încerce să scaneze QR-ul, deși existau mulți bipezi cu smartphone-uri și/sau care citeau cărți clasice. După cum știm deja, eficiența codurilor QR este controversată (vedeți aici) și, oricum, în realitate, sunt dificil de scanat.

Sunt curioasă care va fi rezultatul campaniei, pentru că există voci care susțin că nu mai este cazul să vorbim despre QR în marketing: este deja mort. Mă întreb… Oare de ce nu s-a comunicat în afișaj un cod simplu de accesat cărțile prin netul clasic? Eventual cu un wireless gratuit, cum s-a mai făcut la același metrou și, dacă îmi amintesc bine, de chiar același operator?

Ar fi rămas simplu și, cu siguranță, ar fi fost eficient, chiar dacă ar fi implicat mai mult efort (poate) pentru protecția drepturilor intelectuale privind cărțile downloadabile.

3 comentarii

  1. BAdrian · ·

    Locatia aleasa, cea de la Victoriei mi se pare ingrozitoare, pentru ca acolo mereu exista un flux de oameni care circula pe langa tine, dintr-o parte in alta a peroanelor, iar scanarea unui QR presupune sa tii telefonul la o distanta seminificativa de corpul tau, astfel ocupand un spatiu in plus si devenind si tinta ochilor altor persoane .. asta daca iei in considerare faptul ca ai vrea sa fii mai discret.

    Iar pe de alta parte … cine ar cumpara o astfel de carte la metrou, cand citirea de pe un telefon este absolut incomoda si obositoare pentru ochi vis-a-vis de un ebook reader cu eink de exemplu, cand poti face aceasta linistit acasa, pe Internet, navigand intr-o biblioteca virtuala cu mult mai multe carti si oferte, precum Amazon.

    Mai pe scurt, cand esti in metrou, in general esti grabit sa ajungi undeva, esti neatent, iar alegerea, scanarea si citirea unei carti presupune relaxare, rabdare si deschidere. Ideea intr-adevar are un factor de cool, este la moda, dar nu e pratica, astfel va deveni invechita in curand …

    Apreciază

  2. Adrian, mie mi s-a parut, sincer, cool & useless, ca sa rezum despre ce este vorba.

    Apreciază

  3. bine ca s-a facut ceva cool&useless..bine punctat florina:)

    Apreciază

Lasă un răspuns

