Lecţii adevărate de marketing

La Zilele Comunicării, Nora Ioniţă ne-a vorbit despre ce este fals şi ce este adevărat în PR. Mi-a plăcut enorm speech-ul Norei, mai ales că m-am regăsit în multe dintre ipostazele despre care a povestit cu atât de multă sinceritate.

Dacă ar fi să continuu acest demers, de myth buster, dar din perspectiva marketerului, cred că aş puncta câteva elemente care nu sunt abordate, din câte ştiu eu, de nici o carte. Sunt, însă, fapte fără echivoc.

De exemplu, ce chin este o şedinţă foto pentru un catalog de prezentare de produse. Niciodată fotograful, regizorul (dacă există) şi omul de marketing nu au aceeaşi viziune. La fel, lipsesc mereu elemente de decor şi trebuie improvizat, nu de puţine ori, la miezul nopţii.

În marketing, îţi trebuie musai şi o magazie. Nu ridicaţi din sprâncene – când îţi vin din tipografie un milion de pliante, ai nevoie de spaţiu de depozitare pentru a le putea împărţi ulterior în teritoriu. Ah, şi să nu uit: îţi trebuie proceduri despre cum se împart sus-numitele pliante şi sprijinul colegilor de sex masculin la cărat pachete…

Tot din categoria nespuselor adevăruri, intră şi faimoasele proceduri de validare. Nu uitaţi: oricine este rugat să arunce un ochi pe un text, va simţi nevoia să lase o urmă, deci keep calm când se vor discuta de n ori virgulele textului de cinci rânduri din afişul care va fi postat doar la avizierul mult iubitei corporaţii.

So… Long live the marketing!

4 comentarii

  1. Avem o „camera a secretelor” si un spatiu in depozit special pentru materialele de marketing, plus un gestionar care se ocupa de ele. E munca aici. La fiecare livrare cineva numara toate materialele care pleaca din firma. Fiecare alocare este insotita de o procedura cu responsabili.
    „Caratul” materialelor care nu depasesc ordinul miilor este la mila colegilor :), aici zambetul isi face bine treaba, dar si spiritul de echipa.
    De verificarea unui simplu anunt care ajunge la avizier sau in piata, mi-e greu sa spun ca nu trece prin filtre cat se poate de ciudate….si liniutele, culorile si virgulitele sunt la mare cautare.
    Poate ca din „Raiul” marketerilor fac parte: BT-ul care va apartine in totalitate departamentului de marketing si un program minune de gestionare a materialelor care sa scurteze timpii alocarii acestora si transmiterii la client.

    Apreciază

  2. Oho, Elena, stati bine, zau asa. Mila colegilor este un element demn de mentionat in foarte multe situatii din marketing… si, in fine, mai sunt si altele destul de non-sexy, dar la final ce mai conteaza, daca actiunea iese?!

    Apreciază

  3. cu kiu, cu vai iese, iar toate relele se uita la Petrecerea de Craciun, care vine in foarte scurt timp, btw:). O petrecere bine meritata dupa toata presiunea de pe ultima 100m a anului…oare de ce toate deadline-urile au ca deadline final :), luna decembrie? Luna ianuarie ce are?
    Hei rup!

    Apreciază

  4. Nu stiu la altii cum e, vorba povestitorului, dar stiu niste corporatii unde sunt n hei rup-uri… si altele unde birocratia este litera de lege.

    Apreciază

Lasă un comentariu