Marketer mă numesc şi iubesc experienţele consumatorului cu brandul meu

Cam aşa ar suna principul profesional de viaţă al multor marketeri, dacă este să ne luăm după subiectele tratate de foarte multe cărţi, conferinţe şi reviste de profil. Experienţa clientului cu brandul… nice!

Regret că nu am pe moment date sociologic valide, dar am dubii serioase în acest sens. Toate studiile la care am participat direct, de cercetare a comportamentului de achiziţie şi de consum în domeniul mobilierului şi al energiei, nu arată cine ştie ce „trăire” a mărcii de către clienţi, ci lucruri normale: notorietate, cunoaşterea beneficiilor, decizie de cumpărare etc. Mda, fireşte, aceste date sunt irelevante. Există multe alte industrii unde brandurile sunt noii zei, că doar nu degeaba se tot vorbeşte de atâţia ani despre lovemarks.

Totuşi, experienţa consumatorului cu brandul începe să îmi pară tot mai mult a stimulare de reflexe (ca la Pavlov, dacă vă amintiţi) pentru achiziţie… şi, întâi, pentru contact cu produsul în cauză. De exemplu, să primeşti un lego în miniatură în cafenea, prin care să recreezi sticla X de bere (şi eventual să o câştigi), nu este doar un joc pentru marketeri, ci o experienţă directă. Aştept însă şi studii serioase despre cum asemenea acţiuni, foarte creative, transformă subiecţii în consumatori şi apoi îi fidelizează – btw, la baza fidelizării nu rămâne totuşi tot forţa mărcii?!

Anunțuri

Un comentariu

  1. Coman · ·

    Depinde la ce categorie de consumatori de referim. In Romania, la baza fidelizarii cred ca sta pretul. Intotdeauna raportul calitate/pret primeaza mai ales daca este vorba de industria FMCG. Doar in cazul in care calitatea unui produs este net superioara produsului similar al concurentei, atunci poate intervine notorietatea marcii care apare ca o garantie pentru consumator. In Romania regulile marketingului sunt un pic atipice pornind in primul rand de la conditiile economice din tara noastra. Nu poti, intr-o tara in care 80% din populatie are venituri sub-medii, sa consideri ca importante pentru acestia sunt brandurile si marcile in timp ce ei isi dramuiesc salariul pana luna viitoare. Acestea primeaza in alegerea unui produs la ceilalti 20%. Insa marketingul nu se aplica doar pentru 20% din populatie

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: